Sila ambil perhatian bahawa laman web RoboForex (CY) Ltd, Syarikat Eropah, terletak di http://www.roboforex.eu.
Tanya soalan

Tidak mencari maklumat yang anda perlukan? Tanya soalan dan mendapatkan jawapan online!

Masuk chat
Atau masukkan nombor telefon anda di dalam borang di bawah dan kami akan menghubungi anda dengan segera.
Menelepon kembali
Tanya soalan

Pengesahan

Pengesahan adalah pengesahan dokument maklumat peribadi pelanggan dan bahagian yang penting dalam prosedur pendaftaran akaun dagangan di RoboForex. Prosedur pengesahan mengambil masa sehingga 2 hari waktu bekerja.

Untuk melengkapkan prosedur pengesahan, anda perlu mengesahkan identiti anda (pengesahan pasport) dan kediaman atau alamat sebenar anda (pengesahan alamat).

Pengesahan kad bank dan nombor telefon tidak wajib untuk memulakan aktiviti dagangan, tetapi mungkin diperlukan untuk operasi akaun RoboForex.

Maklumat berguna tentang kesemua jenis pengesahan

Pengesahan pasport

Dokumen

  • Pasport antarabangsa
    (dua halaman dengan gambar)

Sekiranya anda tidak memiliki pasport antarabangsa:

  • Pasport negara
    (dua halaman dengan gambar)
  • Kad pengenalan diri
  • Permit kediaman

Keperluan

1. Anda perlu menyatakan maklumat peribadi anda dan melampirkan salinan digital dokumen tersebut ke borang khas Kawasan Keahlian anda.

2. Dokumen boleh ditangkap melalui:

  • Pengimbas
  • Kamera foto
  • Kamera web
  • Telefon mudah alih

3. Nama penuh, gambar, tarikh lahir, nombor siri dokumen dan pengeluaran, tarikh dikeluarkan dan tempoh sah bagi dokumen mestilah jelas dan mudah dibaca.

4. Kami tidak menerima dokumen, sekiranya tamat tempoh dalam masa kurang daripada tiga bulan selepas tarikh dihantar.  

5. Imej dokumen boleh dilampirkan sehingga 4 fail pada borang permohonan pengesahan.

6. Format fail berikut disokong – bmp, gif, jpg, jpeg, pdf, png, saiz adalah sehingga 4,096 Kb.

7. Kedua-dua imej dokumen hitam putih dan berwarna diterima.

8. Imej-imej dokumen yang diedit menggunakan editor grafik tidak diterima.

9. Jika perlu untuk menambah beberapa simbol-simbol grafik tambahan (sebagai contoh, "Untuk RoboForex"), ia boleh dilakukan pada sekeping kertas yang berasingan dengan meletakkan sekeping kertas berhampiran dokumen tersebut apabila melakukan imbasan (semua maklumat pada dokumen mestilah kelihatan dengan jelas).


Arahan

Bagaimana untuk lulus pengesahan menggunakan telefon mudah alih tanpa mengisi borang dalam kawasan keahlian

Bagaimana untuk mengambil gambar dengan betul menggunakan kamera web

Lulus pengesahan pasport

Sila ambil perhatian bahawa Syarikat berhak untuk membatalkan perkhidmatan untuk anda sekiranya anda memberikan maklumat yang mengelirukan (art 2.3 Perjanjian pelanggan).

Pengesahan Kad BankTutupPengesahan alamat

Pengesahan alamat

Dokumen

Untuk pengesahan kediaman atau alamat tetap, anda boleh menyertakan SEBARANG DOKUMEN yang tersenarai di bawah, sekiranya tidak lebih dari 6 bulan (Senarai Pengecualian boleh ditemui dalam art. 4 diperlukan):

Hartanah: Surat Ikatan harta, sijil pinjaman gadai janji, bil jualan, hypothecation, perjanjian pajakan.

Kemudahan awam: bil elektrik, bil bekalan air, bil telefon, bil gas, bil perkhidmatan keselamatan, surat/notis daripada pihak berkuasa Pengurusan Syarikat dan lain-lain Kemudahan Awam dan Perumahan.

Anda juga boleh menyediakan bil-bil utiliti yang dialamatkan kepada pasangan anda, tetapi dalam perkara ini, anda perlu menyertakan sijil perkahwinan anda.

Dokumen-dokumen dalam format yang diluluskan oleh Lembaga Negeri

Perkhidmatan Perbankan: penyata akaun bank yang sah atau pembayaran kad (kredit atau debit) anda.


Keperluan

1. Anda perlu menyatakan maklumat peribadi anda dan melampirkan salinan digital dokumen tersebut ke borang khas Kawasan Keahlian anda.

2. Dokumen boleh ditangkap melalui:

  • Pengimbas
  • Kamera foto
  • Kamera web
  • Telefon mudah alih

3. Nama penuh, kediaman atau alamat tetap anda, serta tarikh di mana foto dokumen disusun mestilah jelas dan mudah dibaca.

4. Dokumen mestilah tidak melebihi tempoh dari 6 bulan. Pengecualian untuk pelanggan RoboForex Ltd: perjanjian pajakan yang aktif, pendaftaran lesen memandu (jika mengandungi alamat).

5. Pengesahan dokumen hendaklah disahkan dengan tandatangan dan dimeterai oleh pihak berkuasa, yang mengeluarkannya (kod bar untuk bil-bil perkhidmatan perumahan dan kemudahan awam) atau ditulis/dicetak pada surat.

6. Imej dokumen boleh dilampirkan sehingga 2 fail bersama pengesahan borang permohonan.

7. Format fail berikut disokong – bmp, gif, jpg, jpeg, pdf, png, saiz adalah sehingga 4,096 Kb.

8. Dokumen yang disediakan untuk pengesahan alamat adalah sah selama setahun atau sehingga tarikh luputnya, sekiranya dinyatakan.

9. Kedua-dua imej dokumen hitam putih dan berwarna diterima.

10. Imej-imej dokumen yang diedit menggunakan editor grafik tidak diterima.

11. Jika perlu untuk menambah beberapa simbol-simbol grafik tambahan (sebagai contoh, "Untuk RoboForex"), ia boleh dilakukan pada sekeping kertas yang berasingan dengan meletakkan sekeping kertas berhampiran dokumen tersebut apabila melakukan imbasan (semua maklumat pada dokumen mestilah kelihatan dengan jelas).


Arahan

Bagaimana untuk lulus pengesahan menggunakan telefon mudah alih tanpa mengisi borang dalam kawasan keahlian

Bagaimana untuk mengambil gambar dengan betul menggunakan kamera web

Lulus pengesahan alamat

Sila ambil perhatian bahawa Syarikat berhak untuk membatalkan perkhidmatan untuk anda sekiranya anda memberikan maklumat yang mengelirukan (art 2.3 Perjanjian pelanggan).

Pengesahan pasportTutupPengesahan SMS

Pengesahan SMS

Apakah pengesahan SMS?

Pengesahan SMS adalah pengesahan nombor telefon mudah alih anda. Terima kasih kepada pengesahan SMS, anda kini boleh mengaktifkan satu atau beberapa perkhidmatan bagi membantu anda meningkatkan keselamatan maklumat peribadi dan dana dalam Kawasan Keahlian anda.


Perkhidmatan

Perhatian! Semua 3 Perkhidmatan adalah percuma untuk pelanggan RoboForex.

  1. Hantar kod pengesahan SMS bagi pemindahan dana atau pengeluaran.
  2. Hantar SMS mengenai kebenaran dalam Kawasan Keahlian anda.
  3. Pengesahan kebenaran dalam Kawasan Keahlian anda menggunakan kod yang dihantar dalam SMS.

Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai perkhidmatan ini di halaman "Langkah pengesahan" dalam laman web kami.


Arahan

  1. Log masuk ke "Kawasan Keahlian" RoboForex anda dan pilih laman "Pengesahan SMS" dari bahagian "Profil".

  2. Masukkan nombor telefon mudah alih anda dalam format antarabangsa dan klik "Sah".

  3. Kod pengesahan akan dihantar ke nombor anda. Masukkan kod pengesahan yang anda terima dan klik "Sah".

  4. Setelah lulus pengesahan SMS, anda mempunyai peluang untuk mengaktifkan satu atau beberapa perkhidmatan SMS. Klik perkhidmatan yang anda inginkan dan klik "Sah".

  5. Kod pengesahan akan dihantar ke nombor anda. Masukkan kod pengesahan yang anda terima dalam ruang yang dikehendaki dan klik "Sah".

Setelah melengkapkan kesemua yang diperlukan, Perkhidmatan SMS yang anda pilih akan diaktfikan.

Lulus pengesahan SMS

Pengesahan alamatTutupPengesahan Kad Bank

Pengesahan Kad Bank

Untuk apakah pengesahan kad bank?

Jika anda ingin mengeluarkan wang dari akaun anda kepada kad bank, anda perlu mengesahkannya. Langkah keselamatan ini telah diperkenalkan untuk menyediakan keselamatan tambahan dana pada akaun dagangan dan pencegahan penipuan yang mungkin berlaku.

Pengesahan kad bank bukanlah prosedur yang wajib, tetapi mungkin diminta oleh jabatan Pembayaran Syarikat apabila anda mengeluarkan wang. Untuk menjimatkan masa di masa hadapan, kami mengesyorkan anda untuk mengesahkan kad bank lebih awal.


Bagaimana untuk lulus pengesahan kad bank?

Prosedur pengesahan adalah mudah. Anda perlu memuat naik imej hadapan dan belakang kad anda ke borang khas di Kawasan Keahlian anda.

1. Dokumen boleh ditangkap melalui:

  • Pengimbas
  • Kamera foto
  • Kamera web
  • Telefon mudah alih

2. Pada bahagian hadapan kad, sembunyikan semua digit nombor kad pengenalan antara enam nombor pertama dan empat nombor terakhir.

Contoh:

3. Pada bahagian belakang kad, sembunyikan kod CVV/CVC.

Contoh:

Lulus pengesahan kad bank

 Pengesahan SMSTutupPengesahan Pasport

Soalan-Soalan Lazim

Bolehkah saya lulus pengesahan menggunakan dokumen, yang tidak termasuk dalam senarai?

Ya, anda boleh. Walau bagaimanapun, dalam perkara ini, anda mestilah merupakan warganegara salah satu daripada negara-negara tersebut, yang mana Syarikat menyediakan syarat-syarat khas prosedur pengesahan. Senarai negara-negara ini boleh didapati di bawah:

Pengesahan pasport

India: Kad Aadhar, kad Pan, kad undian, lesen memandu.

Mexico: Undian Kad.

Arab Saudi: Permit kediaman.

Sri Lanka: lesen memandu (sekiranya tiada pasport dalam Bahasa Inggeris).

Australia: lesen memandu + penyata akaun tidak lebih dari tempoh 6 bulan (sekiranya tiada pasport atau ID).

Nigeria: Undian Kad + nombor pengenalan negara (dalam kes ada tiada pasport atau ID).

Pengesahan alamat

China: lesen memandu, kad pengenalan (bahagian depan dan belakang kad).

Brunei, Indonesia, Malaysia: lesen memandu, kad pengenalan.

Berapakah tempoh masa untuk memproses permohonan pengesahan?

Permohonan anda untuk mana-mana jenis pengesahan (kecuali SMS) akan diproses sehingga 2 hari waktu bekerja. Tempoh maklum balas bergantung kepada jumlah permohonan yang diterima.

Kami berusaha melakukan yang terbaik untuk memproses prosedur secepat mungkin. Biasanya, dokumen anda akan disahkan pada hari yang sama anda menyerahkan dokumen.

Apa yang harus saya lakukan jika saya tidak mempunyai sebarang dokumen untuk pengesahan alamat dari senarai?

Jika anda tidak mempunyai dokumen yang diperlukan, anda boleh mendapatkan sebahagian daripadanya dengan pantas. Sebagai contoh, penyata akaun bank anda.

Selain itu, kami mengesyorkan anda untuk membaca senarai dokumen-dokumen dengan teliti kerana anda mungkin terlepas pandang dokumen yang diperlukan.

Jika masalah masih belum selesai, sila hubungi Khidmat Sokongan Live Syarikat.

Saya ingin membuka akaun korporat. Adakah saya perlu lulus pengesahan?

Terdapat prosedur khas pembukaan akaun dan pengesahan bagi akaun korporat Syarikat kami. Maklumat mengenai prosedur boleh didapati di laman web kami.

Pengesahan permohonan saya diproses lebih daripada dua hari. Mengapa?

Masalah yang mungkin berlaku apabila anda menghantar permohonan pengesahan, fail-fail dengan imej dokumen tidak dimuat naik dengan betul (sebagai contoh, format fail atau saiz tidak betul). Akibatnya, tenaga pakar Syarikat tidak menerima mengesahkan dokumen tersebut.

Semak borang dengan menghantar dokumen sekali lagi: jika status permohonan anda (pada bahagian atas) tidak ditukar kepada "Pengesahan menunggu", cuba hantar sekali lagi.

Juga. Permohonan pengesahan mungkin telah ditolak melalui e-mel. Semak peti mel anda, termasuk folder "Spam".

Jika masalah masih belum selesai, sila hubungi Khidmat Sokongan Live Syarikat.

Adakah mungkin untuk menghantar dokumen-dokumen tanpa mengisi borang dalam Kawasan Keahlian?

Ya, adalah mungkin untuk pengesahan alamat dan pasport. Maklumat terperinci tentang bagaimana untuk menghantar dokumen-dokumen tanpa mengisi borang dalam Kawasan Keahlian boleh didapati dalam arahan kami.

Maklumat yang diminta disimpan dengan selamat, dan tidak dipindahkan kepada pihak ketiga, serta tidak digunakan untuk tujuan peribadi. Pengesahan identiti anda diminta untuk memenuhi keperluan pihak berkuasa yang mengawal selia dan mengawal aktiviti perniagaan kami.