Apa yang perlu dilakukan jika terminal itu berkata "No connection".

Jika terminal memaparkan mesej "No connection", cuba melakukan berikut::

  1. Semak sambungan Internet anda. Mungkin terdapat masalah dengan komunikasi di sebelah ISP anda.
  2. Jika komputer anda mempunyai sambungan yang stabil ke Internet, tetapi terminal masih mengatakan "No connection", cuba untuk Imbas semula pelayan. Klik kiri pada mesej "No connection" dan pilih “Rescan server” daripada menu tersebut.
  3. Jika tiada langkah-langkah di atas membantu, dalam panel atas pilih "File" dan klik "Login" dari menu. Dalam tetingkap, masukkan nama pengguna anda (nombor akaun dagangan), kata laluan, alamat pelayan dan klik "Login".
 
Jika tiada langkah-langkah di atas menyelesaikan isunya, sila hubungi sokongan teknikal.
Tanya soalan

Adakah anda memerlukan bantuan? Klik pada ikon di penjuru kanan sebelah bawah halaman dan dapatkan jawapan kepada mana-mana soalan anda.

Atau masukkan nombor telefon anda di dalam borang di bawah dan kami akan menghubungi anda dengan segera.

Menelepon kembali
Tanya soalan